2012. november 15., csütörtök

Rózsavíz házilag

Sziasztok!

Ma egy újabb kérést teljesítek. Az egyik olvasóm, Eszter kérdezte tőlem, hogy tudnék-e ajánlani valamit fáradt, vízhiányos arcbőrre.

Sokat gondolkodtam és arra jutottam, hogy csinálok egy kis rózsavizet. Sokszor el szoktam készíteni és nekem eddig nagyon bevált. Sajnos a rózsa szezonjának már lassan vége, de néhány szál még biztos akad mindenki kertjében.

Próbáljátok ki bátran. Csak ajánlani tudom mindenkinek.

Hogy mire is jó a rózsavíz?

-segít a vízhiányos arcbőrön
-tonizálja, frissíti, nyugtatja az arcbőrt (természetesen használhatjuk a nyakunkon és a dekoltázsunkon is)





Sokan kérdeztétek tőlem, hogy miért nem csinálok videókat. Sokat gondolkoztam ezen, és úgy döntöttem, hogy eljött az ideje, hogy megpróbálkozzak vele.

Íme az első videóm:
http://www.youtube.com/watch?v=hcchZnIt_Fg&feature=plcp

Nem igazán tudtam leplezni, hogy mennyire izgultam, ezt nézzétek el nekem. Igaz a videóban részletesen bemutatom az elkészítését, de azért néhány mondatban itt is részletezni fogom.

Szükségünk lesz néhány rózsasziromra, desztillált vízre és egy kis tégelyre, amiben majd tárolni fogjuk a rózsavizet.


Első lépésben felrakjuk a desztillált vizet forrni. Míg forr a víz a rózsaszirmokat nagyon alaposan megmossuk. Ha felforrt a víz, belerakjuk a rózsaszirmokat, majd 4-5 percig alacsony lángon főzzük.



Miközben forr a víz láthatjuk, hogy kezd elszíneződni. Először sárgás, majd barnás színű lesz. Ettől nem kell megijedni. Ez egy természetes folyamat. Hiszen a szirmokban található színanyagok a forrásnál távoznak.

Ha letelt az 5 perc egy teaszűrővel leszűrjük a levet, majd körülbelül egy fél órára állni hagyjuk, míg lehűl.

Ha lehűlt kiöntjük a tégelybe és már használhatjuk is.A folyadéknak olyan illata van, mintha rózsa tea lenne.




Én általában este szoktam használni. Belemártok egy vattakorongot és áttörlöm vele az arcomat.
Én hűtőben szoktam tárolni és így 3-4 napig bátran használható. Természetesen ez változhat, de mindenki érezni fogja az illatán, hogy jó-e még.

Remélem tetszett Nektek ez a bejegyzés. Eszter remélem Neked is be fog válni.

Tudom, hogy a videó minősége nem lett a legjobb. Legközelebb korábban megcsinálom, így világosabb lesz. Valamint remélem egy idő után majd a videó vágásba is belejövök. Mivel videót csináltam, közben nem készítettem képeket. De a videókból kivágtam néhányat és azokat raktam fel ide. Szóval a képek minősége sem a megszokott. Ezen legközelebb változtatni fogok.

Remélem velem tartotok legközelebb is.

Addig is legyetek jók!

Niko

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése