2012. október 25., csütörtök

Halloween töklámpás



Sziasztok!

Folytatódik a Halloween DIY sorozat. Mi az az egy dolog, ami nélkül nincs Halloween? Töklámpás! Így ma egy Halloween-i töklámpást fogok készíteni.



Az interneten számos sablont találtok, amit ha kinyomtattok, nagyban megkönnyíthetitek a dolgotokat. A bátrabbak sablon nélkül, szabad kézzel is megrajzolhatják a mintákat. Azonban van néhány dolog, amire nem árt, ha odafigyeltek. 

Ahány tök, annyi féle. A héjuk nagyon eltérő vastagságú lehet. Az enyém például a vártnál jóval vastagabb lett, pedig belülről igyekeztem jó sokat lefaragni belőle. Ezért azt tanácsolom, hogy a nagyon íves mintákat próbáljátok elkerülni. Megkönnyítitek a dolgotokat.
A magját alaposan kaparjátok ki, tényleg alaposan, mert így tovább eláll.

Most lássuk, milyen lámpásokat fogunk készíteni:



Szükséges hozzávalók:

-tök
-gyertya
-kanál
-kés
-alkoholos filctoll
-olló
-papír
-sablon

Első lépésben levágtam a tök alját, így kaptam egy stabil felületet. Nekem csak hosszúkás tököm volt, így adott volt, hogy az alját vágom le. De ha nektek a kerek van akkor eldönthetitek, hogy az alját vágjátok-e le, vagy felül a kis kalapos részét. Ez rátok van bízva.




Ezután egy kanállal és egy késsel kikaparjuk a tök belsejét. 




Ha ezzel megvagyunk, készítsük el a sablonunkat. Én egy viszonylag egyszerű sablont választottam. 

Megrajzoltam, kivágtam, ráraktam a tökre, majd egy alkoholos filctollal körberajzoltam. 



Ezután már nincs is más dolgunk, minthogy egy éles késsel kivágjuk a megfelelő formákat. 



Végül belerakjuk a mécsesünket és már díszíthetjük is vele a lakásunkat.


A második töklámpást sablon nélkül, szabad kézzel készítettem el. Az alapelv az volt, hogy háromszögeket használva készítsünk el egy arcot. Ha sablon nélkül dolgozunk, szerintem célszerű fentről lefelé haladnunk. Azaz először a szemöldököt, szemet, majd az orrot és végül a szájat kell elkészíteni. Mutatok néhány pillanatképet.








Ezzel elérkeztünk a mai bejegyzés végéhez. Köszönöm szépen, hogy velem tartottatok, remélem tetszett és, hogy ki fogjátok próbálni. Ha elkészítitek küldjetek róla képet. A beküldött képeket közzé fogom tenni majd a blogon.


Tartsatok velem legközelebb is, amikor szintén valami Halloween DIY projekttel jövök.

Niko





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése